Nuffnang Ads

Bisnes RM20

Nuffnang Ads

Task4Job

http://tasks4job.com/?refer=202844

Sunday 28 April 2013

Sikap Rakyat Malaysia

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera,

Hari ni aku nk bahas kn mengenai " Sikap Rakyat Malaysia ". Kenapa aku amik tajuk ni??? Sebab aku bahas berdasarkan pengalaman. Ok lah, pagi tadi masa aku OTW nk g keje adalah satu insiden kemalangan yg membabitkan 3 buah kereta dan sebuah motosikal. Teruk beb insiden tu, then ramai la orang berkerumun termasuk aku. Nak buat mcm mne lg dh dyorg semua blok jln so aku xley nk g keje. Yg klakarnye ape taw, mase aku sampai je aku tgok gelagat org Malaysia ni bile nmpak kemalangan 'first thing' yg dyorg buat msti kluar kn enset @ tablet. Kenapa mcm tu ek??? Hah! Yg tu bnde tpi yg ni lg best, ayat pertama yg dyorg tnye msti mcm ni " sape yg eksiden tu, melayu ke cina???" . Tu msti akan kluar dari mulut dyorg. Kenapa kalau yg eksdien tu bngse laen??? Xnk tolong ke??? Nilah dye sikap org kite yg terlalu mikirkan sgt perkauman. Mcm mne hidup nk maju kalau fikiran mcm tu. Wei, BANGUN la. Betol la ape yg pelawak Harith Iskandar tu cakap mse dye pnyer show dkat Lawak ke Der tu hah. Tolong la buang sikap perkauman korang. X kire dye tu sape kite msti tolong beb. Negara dh mkin maju so jadilah rakyat yg berfikiran "First Class Mentality".

Sekian.

No comments:

Post a Comment

http://www.belajargitar.com/index.php?ref=kucinghitam